Jakiś czas temu podzieliłam się z Wami materiałami pomocnymi w nauce przymiotników dzierżawczych. Teraz nadszedł czas na powtórkę dopełniacza saksońskiego:)
Do przećwiczenia tej konstrukcji gramatycznej stworzyłam domino. Pracując z bardziej licznymi klasami, warto podzielić uczniów na grupy. Zasady gry są proste. Należy przeczytać pytanie, odszukać pasujący do niego obrazek, a następnie ułożyć odpowiedź z użyciem dopełniacza saksońskiego np. Whose cat is this? This is Kate's cat. Oprócz tradycyjnego układania kart na ławce, możemy również użyć ich w poniższych zabawach:
1) Dzielimy uczniów
na grupy lub pary. Każda z nich otrzymuje zestaw kart. Uczniowie układają
domino, zapisując poprawne zdania. Zwycięzcą może zostać ta grupa/para, która
popełni najmniej błędów lub wykona zadanie w jak najkrótszym czasie;
2) Nauczyciel przyczepia na tablicy lub kładzie na ławce
kartę z napisem ‘Start’. Może również zachować kartę z napisem ‘Finish’. Resztę
kart rozdaje uczniom. Nauczyciel rozpoczyna grę, czytając pierwsze pytanie.
Uczeń z odpowiednim obrazkiem kładzie/przyczepia swoją kartę i układa prawidłowe zdanie, a następnie czyta kolejne pytanie. Gra kończy się wraz z położeniem karty
z napisem ‘Finish’;
3) Nauczyciel chowa wszystkie karty w różnych miejscach w
sali/klasie. Można uczniom rozdać karteczki ze wskazówkami, gdzie się znajdują
(oczywiście wskazówki zapisane są po angielsku). Po odnalezieniu wszystkich
kart uczniowie wspólnie układają domino, odczytując poprawne zdania.
dziękuję
OdpowiedzUsuń