Polskie gry na zajęciach językowych? Czemu nie, zwłaszcza gdy są ładne i mogą być użyte na wiele sposobów. Dziś opowiem Wam o 3 grach, które w ostatnich dniach zrobiły furorę wśród moich uczniów.
Wszystkie prezentowane przeze mnie gry zakupiłam w lokalnym sklepie z zabawkami. Każda z nich kosztowała kilkanaście złotych.
OPOWIEM CI MAMO
W zestawie znajduje się 6 kostek z obrazkami przedstawiającymi osoby, zwierzęta, czynności, zdarzenia i miejsca. Po rzucie kostkami, gracz ma za zadanie ułożyć historyjkę, która będzie zawierała wszystkie elementy wskazane przez kostki. Oczywiście historyjki układane są w języku angielskim, w formie ustnej lub pisemnej. Można również zmodyfikować zasady gry. Jeden uczeń rzuca kostkami, tak aby pozostali nie widzieli co się na nich znajduje. Następnie opowiada historyjkę, a reszta grupy stara się odgadnąć jakie obrazki zostały przez niego wyrzucone.
SPÓJRZ I ZAPAMIĘTAJ
W zestawie znajdziemy m.in. 28 plansz z obrazkami i pytaniami, klepsydrę oraz żetony. Zasady gry są podobne jak w grze 'BrainBox'. Uczeń przygląda się obrazkowi i stara się zapamiętać jak najwięcej szczegółów, a następnie odpowiada na pytania. Oczywiście zadanie może być wykonane na czas, który będzie odmierzany przez klepsydrę. Na odwrocie kart znajdują się pytania w języku polskim, dlatego zanim rozpoczniemy grę, uczniowie tworzą swoje własne pytania w języku angielskim. Możemy również wykorzystać karty w inny sposób. Plansze, znajdujące się w zestawie łączą się w pary. Jednak obrazki różnią się od siebie. Zadaniem uczniów jest odnalezienie i omówienie różnic.
TABLICE - RÓŻNICE
Zestaw składa się z 24 tablic, które należy dobrać w pary. Uczeń ma za zadanie odnaleźć 3 szczegóły różniące ilustracje z wybranej pary. Do kart uczniowie mogą również stworzyć pytania, na które będą odpowiadać (zasady jak przy 'Spójrz i zapamiętaj'). Karty można także wykorzystać do stworzenia historyjek: uczeń losuje 3, 4 lub więcej kart i układa krótkie opowiadanie. Kolejnym pomysłem na użycie kart jest opis obrazków. Uczniowie łączą się w pary lub małe grupy. Jedna osoba losuje kartę i opisuje ją, a pozostali z grupy rysują to co usłyszą.
Zaangażujmy naszych uczniów i pozwólmy im stworzyć swoje własne pary podobnych do siebie ilustracji, a następnie wykorzystujmy je do gry.
Opisane przeze mnie gry są ładne, tanie i uniwersalne, dlatego nie żałuję ich zakupu.
P.S. Post nie jest sponsorowany przez żadnego producenta gier.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz